سپاه نیوز: معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: جهت تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی تمام تلاشمان را به کار می گیریم.

سپاه نیوز: معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: جهت تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی تمام تلاشمان را به کار می گیریم.

سپاه نیوز: معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: جهت تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی تمام تلاشمان را به کار می گیریم.
کد خبر: ۵۵۸۴
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

 

به گزارش سپاه نیوز؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا ادیانی معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در جمع خبرنگاران همدان گفت: رسالت سپاه پاسداری از  انقلاب، ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است و کسانی را که معتقد به نظام و پایبند به قانون اساسی باشند و نظام سیاسی ولایت فقیه و مشروعیت انقلاب را قبول داشته باشند، پاسداری خواهد کرد.

 

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه  مردمی بودن را از مولفه‌های اصلی و ویژگی برجسته سپاه دانست و عنوان کرد: پاسدار فردی مومن، انقلابی، جهادی و مردمی است و اقدامات سازنده‌ای که سپاه انجام می‌دهد به دلیل ویژگی مردمی بودن آن است که نمونه آن ورود جدی سپاه در محرومیت‌زدایی و حل مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه است.

 

 حجت‌الاسلام والمسلمین ادیانیباور به ظرفیت‌های داخلی را از دیگر ارزش های نظام دانست و گفت: مردم کشور ما مردمی بی‌نظیر هستند و نمونه آن شهید «همدانی»ها است.

 

وی ابراز داشت: غلبه بر دشمنان در گرو حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

 

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه با اشاره به نامگذاری سال به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری به اقدامات صورت گرفته در این خصوص در سپاه اشاره و عنوان کرد: این تنها شعار امسال نبود چراکه رهبری در طی چند سال اخیر بر این مهم تاکید می‌کرد و سپاه به شدت از مصرف کالای خارجی پرهیز می‌کند.

 

وی ادامه داد: مجموعه سپاه و فرهنگی بسیج در صدد تحقق شعار سال و مصرف کالای ایرانی، گفتمان‎سازی، فرهنگ‌سازی و تبلیغ می‌کنند و خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت هفته عقیدتی در سپاه عنوان کرد: سالروز شهادت شهید مطهری به عنوان روز عقیدتی سیاسی در سپاه نامگذاری شده که امسال با سالروز ولادت حضرت قائم(عج) مقارن گشته است.

 

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز ظهور و آماده کردن مردم برای اتحاد جهانی و برپایی حکومت عدل جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

 

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه بر ضرورت وجود نهاد عقیدتی سیاسی در سپاه پرداخت و گفت: معاونت تربیتی و آموزشی سپاه از مجموعه‌هایی است که از روزهای نخست تشکیل سپاه همراه با سایر واحدها به دلیل ویژگی‌های خاص سپاه شکل گرفت و یک نهاد برآمده از انقلاب بود و از دل انقلاب برای پاسداری از انقلاب جوشید.

 

وی مشخصه اعتقادی و مکتبی بودن سپاه  را با ارزش دانست و بیان داشت: این ویژگی اقتضاء می‌کرد که در کنار سایر واحدهای تشکیل دهنده یک نیروی نظامی، یک واحد عقیدتی سیاسی به جهت تقویت بنیه معنوی و اعتقادی و دمیدن روحیه انقلابی و جهادی و... برای رویش‌ها صیانت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی اضافه کرد: برای تحقق اهداف، با توجه به اقتضای زمان و مکان و مسائل داخلی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، تأثیرات محیطی و پیشرفت‌ها ، مجموعه معاونت تربیت و آموزش سپاه برای تقویت بنیه معنوی و اعتقادی برنامه‌هایی را برای رسیدن به اهداف طراحی و با مشارکت مجموعه عناصر عقیدتی و فرماندهان استان‌ها ، به اجرا می‌ رساند.

 

وی به تبیین مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی معاونت عقیدتی سیاسی سپاه پرداخت و اضافه کرد: در کنار آموزش‌های دانشگاهی که بخش اعظمی از معارف اسلامی طی دوره‌های در طرح پایداری بوده و در همه سطوح برگزار می‌شود، آموزش‌های دیگری در مراکز آموزشی سپاه نیز ارائه می‌شود.

 

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران ابراز داشت: کار صیانتی و اعتقادی و فکری فارغ التحصیلان در سپاه رها نمی‌شود.

 

وی گفت: علاوه بر دوره‌هایی برای پاسداران، دوره‌های تربیت و تعالی در سال‌های اخیر به صورت خانوادگی و در مشهد با محوریت سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی به برگزرای دوره‌های ضمن خدمت در معاونت عقیدتی سپاه اشاره و عنوان کرد: در تمام پایگاه‌ها  دو ساعت در طی هفته دوره‌های ضمن خدمت به آموزش‌های عقیدتی سیاسی اختصاص می‌یابد.

 

وی از تربیت آموزش‌یار قرآن در سپاه به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های محوری این نهاد یاد کرد و افزود: قرآن نقش اساسی در تربیت بشر دارد و قانون اساسی ما است و  مقام معظم رهبری بر این تاکید دارد که پاسداران وقتی قرآن تلاوت می‌کنند باید نسبت به مفهوم و ترجمه آن آشنایی داشته باشند که در این راستا آموزش‌های لازم به پاسداران ارائه می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین ادیانی با اشاره به اینکه بنای سپاه بر این است که هر پاسداری آموزش‌یار قرآن شود؛ گفت: بر این اساس طی برنامه‌ریزی صورت گرفته در یک برنامه 10 ساله برای تمام پاسداران به مدت 120 ساعت این آموزش‌ها ارائه می‌شود تا آنها را به سطحی برساند که هر جا که حضور دارند یک هیئت قرآنی راه‌اندازی کنند که این برنامه محوری در حال اجرا است و تأثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نعمت جوان فرصت خوبی برای این نظام است، برای سربازان جوان نیز دوره آموزش‌یار قرآن کریم سالانه برای 5 هزار نفر از سربازان جوان برگزار می‌شود.

 

معاون تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه افزایش دانش سیاسی پاسدران و سربازان را از دیگر برنامه ‌های  معاونت عقیدتی سپاه دانست و یادآور شد: خوشبختانه در نظام جدید در این خصوص اقدامات خوبی صورت گرفته و همه پاسداران در تمام سطوح آموزش‌های لازم را می‌بینند.

 

وی در پایان سخنان خود به برنامه‌های اجرایی هفته عقیدتی سپاه پرداخت و خاطرنشان کرد: یک برنامه عمومی تحت عنوان گرامیداشت روز عقیدتی و شهید مطهری برگزار می‌شود و علاوه بر آن نمایشگاه کتاب و تجلیل از مدیران عقیدتی سیاسی و متربیان نمونه تجلیل خواهد شد.

 

انتهای خبر/09

ارسال نظر
captcha